mercredi 13 octobre 2010

11 octobre, Le hors bord nous boude

FR:

Ce matin, les gars nous quittent. Après leur départ, le bateau semble vide. La journée se résume pas mal à se battre avec le moteur hors bord qui ne veut plus partir et une dernière visite chez Weems & Plath (notre quatrième). Depuis le début, on semble avoir un problème avec l’arrivée d’essence, heureusement nous avons été épargnés pendant la visite des gars. Maintenant le problème qui était intermittent au début est rendu plus sérieux. Le moteur ne démarre tout simplement plus.

Après avoir tout essayé et s’être parfumé copieusement à l’essence, on découvre finalement qu’il y a des morceaux de plastique de libres dans la poire d’amorçage. Le problème découle de là; en se déplaçant, les morceaux bloquent l’arrivée d’essence. De plus, en essayant de pomper trop fort, on a défoncé une des deux valves antiretour de la poire. On réussit à s’en tirer en enlevant la poire d’amorçage et en amorçant la conduite par gravité. Notre hors-bord redémarre enfin.

On finit la soirée sur internet au Starbuck, pour prendre les données météo et surtout on en profite pour appeler ma mère, car mon père s’ennui terriblement d’elle. Heureusement que le café ferme à 21h et qu’ils nous jettent à la porte (façon de parler), car on évite de juste un orage bien en règle.


EN:

This morning, the guys are leaving. The boat feels empty after their departure. The day resumes itself to fighting with the outboard motor that won’t start anymore, and a last visit at Weems & Plath (our fourth). Since the beginning, we seems to be having problem with the fuel supply to our outboard, happily we had no problem while the guys where there. Now, the intermittent problem has turned into something more serious. The engine simply won’t start.

After trying everything and making sure we perfumed ourselves generously with gasoline, we finally discover that there are some loose plastic pieces in the primer pump. The problem comes from there; when they move they clog the fuel entry. As if not enough, we tried to pump too hard, which blew one of the one way valve in the primer pump. We did manage to get the engine going by removing the primer pump from the line and by priming the line using gravity. Our outboard finally works.

We end the night on internet at Starbuck, to verify the weather forecasts and most important to call my mother, as my dad misses her terribly. Luckily, they closes at 9 pm and that they kick us out (very professionally), as we avoid a full blown thunderstorm with little time to spare.


2 commentaires:

  1. Philippe and Robert! My envy grows by the day!!! What great pictures and your blog is quite interesting too. I curse the day that I didn't stow away on Mathurin II in New Hamburg.

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  2. Thanks Ron, I really appreciate when people take the time to write comments (and make compliments). I gives me a reason to keep spending an enourmous amount of time on my blog.

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